Gróf I. Festetics György Művelődési Központ, Városi Könyvtár ésMuzeális Gyűjtemény Gróf I. Festetics György Művelődési Központ, Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény

bővebben: Miénk a Kert! Városi Gyermeknap

Miénk a Kert! Városi Gyermeknap

2024.06.01.

Művelődési
Központ

bővebben: OKN 2025: Jókai az első sci-fi író - A jövő század regénye - Fűzfa Balázs irodalomtörténész előadása

OKN 2025: Jókai az első sci-fi író - A jövő század regénye - Fűzfa Balázs irodalomtörténész előadása

2025.10.11.

Városi Könyvtár

bővebben: Expresszív absztrakció - Medgyessy-Kovács Gyula kiállítása

Expresszív absztrakció - Medgyessy-Kovács Gyula kiállítása

2023.08.04.

Muzeális Gyűjtemény

bővebben: EGREGYI MÚZEUM: A 8 bit evolúciója

Egregyi Múzeum

2025. aug. 01.,

SZABADSÁG!!!!

Városi Könyvtár

 

2025. máj. 21.,

Éves nagyrendezvények 2025-ben

Művelődési Központ

 

2025. máj. 21.,

ÉVES NAGYRENDEZVÉNYEK 2025-BEN!!!

Általános hirdetmények

 

Feliratkozás
hírlevélre

Programajánló
Magazin letöltése

Városi Könyvtár Hévíz

Könyvajánló

Szinetár Miklós: Szinetár 3. - Önéletrajz-szerűség és egyebek (Free Spirit Publishing, 2025)

3. rész: FAPADOS KAPITALIZMUS

Ez a harmadik kötet a mában játszódik, és ezért nem tudtam megkerülni se a politikát, se azt az egyszerű tényt, hogy itt az olvasó már közelebbről ismeri szereplőimet, és elkerülhetetlenek a szubjektív érzelmek, a szeretet és a viszolygás az olvasó részéről is.
De azt gondolom, hogy koromnál fogva már írhatok, amit akarok. Szabad vagyok. Ez azt is jelenti, amit Orwell írt valahol: "Szabadság az, ha kimondhatod azt is, amit az emberek nem szeretnek hallani!"
Ebben a könyvben rengeteg névvel találkoznak, akikről már ma se nagyon tudják, hogy kicsodák. Még öt év, vagy ne adj isten, még huszonöt év, véletlenül valaki kézbe veszi, akkor egyszerűen fogalma se lesz arról, hogy kikről van szó. De attól tartok, vagy azt remélem, fel fogják ismerni a hasonló emberi viselkedéseket. és talán egy kor lenyomatát kapják. Meg azt is, hogy kik és milyenek voltak kortársaim, abban a pici buborékban, ami Magyarország, és abban a még szűkebb buborékban, ami színház, művészeti élet, a számomra hosszú, de a nagy egészhez képest villanásnyi kis periódusban.
A világot nem lehet megváltani, meg nem is kell. A történelem egy rémregény. Ám hét szűk esztendő után mindig jön a hét bő, csak legfeljebb nem hét, hanem több vagy kevesebb. Nacionalizmusra jön a globalizmus és viszont, minden klasszikusra jön a romantikus, majd a formabontó, mindenből sok lesz, megunják, jön a másik. Az egyik létező megoldást Voltaire ajánlja: "Műveljük kertjeinket!"

És nem felejtem el azt se, amikor Rico Saccani barátom a Vigadóban Rossini-estet vezényelt. Elmentem a koncertre, és az első sorban ültem, mert ott a begipszelt lábamat ki tudtam nyújtani. A szünet előtt az első rész végére maradt A sevillai borbély nyitánya. És elkezdte a zenekar játszani, de pont a felénél Saccani leintette a zenekart, odajött hozzám az első sorba, kezembe nyomta a karmesteri pálcát, és intett, hogy folytassam. Nagyon meglepődtem, és ráztam a fejem, hogy nem lehet. De a közönség tapsolni kezdett, és nem hagyták abba. És akkor eldirigáltam A sevillai borbély nyitány második felét. Hogy a hangos siker a karmesteri teljesítménynek, vagy inkább a lábamon levő gipsznek és a mankómnak szólt, az vitatható.
De ennek a történetnek van előtörténete. Még operettszínházi igazgató koromban 1996-ban Érdi Sándor és Szegvári Katalin, akikkel annak idején együtt készítettük a Magyar Televízióban a Stúdiót, a legendás kulturális műsort, kitaláltak valami nagyszerűt. Ők még mindig a televízióban dolgoztak, és alapíttattak a televízióval egy díjat, vagy minek nevezzem, aminek a neve: Örökös Tagság. És akit oda felvesznek, az onnantól kezdve tagja a "Halhatatlanok Társulatának". És aki "Halhatatlan", annak a lábnyomát elhelyezik a pesti Broadway-n, az Operettszínház előtt az aszfaltban, úgy, mint Hollywoodban a sztárokét.

De visszatérek az Operettszínházhoz. Volt egy nagyon fontos vállalkozásunk. A színház összekerült Hans Pilz impresszá­rióval, aki korábban a legnagyobb európai cirkuszokat menedzselte, és akinek a felesége, egy Colette nevű fekete, New Orleans-i énekesnő nálunk is fellépett. Nagyon tehetséges, kedves ember volt mindkettő. Ők szervezték a karácsonyi koncerteket Münchenbe, amik színházunknak nagy sikert és anyagi hasznot hoztak. Hatalmas koncertteremben éveken keresztül minden karácsonykor mi voltunk München szenzációja.
Három évig nem a családommal töltöttem a karácsonyt. Viszont volt nagy siker, zsúfolt ház, polgármesteri fogadás az egész társulatnak a Városházán! Jó dolgunk volt!

 



OKN 2025: Jókai az első sci-fi író - A jövő század regénye - Fűzfa Balázs irodalomtörténész előadása

OKN 2025: ÚTINAPLÓK: Az Isten háta mögül a felhők fölé - Élménybeszámoló Nepálból

OKN 2025: SPIRITUÁLIS KÖR - Harmonizáló glisszandók: A hárfa ősi, szellemi beavatottsága

OKN 2025: Apám árnyékában: II. András és IV. Béla regéje - Trux Béla könyvbemutatója

OKN 2025: A szerelmes Jókai - a Nagy Bellához írt költemények keletkezése és utóélete

Copyright © 2015 Gróf I. Festetics György Művelődési Központ, Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény Design by Webmark
lap tetejére

bezár

A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatot.